Sider



Hei og velkommen hit!

Her kommer jeg til å legge ut bilder av mine prosjekter, hobby, oppussing, interiør, hage m.m.


søndag 8. mai 2011

Hagedag i dag!!!

I dag har det vært jobbing i hagen på meg hele dagen. Hadde en pall med dritt i hagen, under en pressening. Alt har blitt tatt fram, noe har fått plass i uthuset og noe har blitt lagt ut på Finn. Fant en eske med gamle blomsterfrø. Så tok sjansen på at de kanskje vil spire. Så de har blitt sådd i ymse krukker og spann. Da er det bare å krysse fingrene og håpe at noe av det spirer.





Og slik ser kaoset mitt ut når jeg er ivrig.



Og her ser du kroken med kaoset og blandt annet en pallen med pressening som jeg har tatt fatt på i dag.


Etter at jeg fikk fjernet pallen med dritt så kom jeg også fram til alle skiferhellene som lå under. Disse har jeg nå fått spadd opp. Verandaen skal med tiden utvides, og det er ingen vits å ha skiferheller under den. Så disse hellene skal heller brukes til å lage gangvei til uthuset. Har fått lagt noen i dag. Begynte i fjor, men slitsomt og tungt arbeid, får ta noen nå og da.


Har satt på ny hønsenetting på det ene kaninburet i dag, som senere på dagen ble solgt. Hurra 200,- på meg. Har fortsatt et kaninbur til for salg, det havner antagelig hos ei i Oslo i løpet av uka. 500,-!!! Og det siste jeg har for salg nå er et hundehus, ei som er interessert kommer og ser på det i morgen.


Blir deilig å få tømt hagen for ymse ting og tang. Vennen har fått rullet fram noen gamle hjul, som han skal legge ut på finn også.


Denne gamle arbeidsbenken har også stått i hagen. Men i dag har den blitt snekret om til ei melkerampe og blitt flyttet til andre siden av huset ved innkjøringa vår. Syntes det ble koselig! Vet ikke helt om Vennen syntes det var veeeeldig Hurra, men, men...



I uka som var ble jeg også ferdig med verandagulvet. Det har vært grønnmalt, med masse hvitmalingsflekker på. Ikke veldig pent. Måtte enten fjerne malinga eller male det hvitt. Siden vi har planer om å bygge på verandaen, og kommer til å bruke vanlige impregnerte bord der, så valgte jeg å fjerne malinga. Har brukt ei bøtte med Kausticsoda. 3 omganger. Men jammen ble det flott. Som nytt. Nå har det i tillegg fått olje på seg.





Verandaen har blitt dandert med hagemøbler og fått litt ymse pynt. Hadde første kvelden på verandaen i går. Det var koselig. Skal ta en ordentlig rens av mine hardwood møbler en dag, og så skal de få ny olje også.


Vennen har jobbet med badet i dag. Skråtaket har fått takplater og en vegg har fått gipsplater. Bilder kommer senere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar