Sider



Hei og velkommen hit!

Her kommer jeg til å legge ut bilder av mine prosjekter, hobby, oppussing, interiør, hage m.m.


fredag 17. desember 2010

Fuglemat!!!!

Det er både snøfullt og kaldt hos oss om dagen. Og da må en passe litt ekstra godt på småfuglene. I butikken har jeg en del buddanøtter til salgs, så i dag tok jeg med meg noen hjem.

Kjøpte 3 pakker med delfiafett.......



....og en sekk med fuglefrø hos felleskjøpet.

Helte ca 1 kg. fuglefrø i en stor bolle. Smeltet fettet og helte i. Rørte godt om.

Fylte nøttene med blandingen og satte de på et stekebrett.

Der var nøttene fulle av deilig fuglemat, klare til å henges opp med et koselig julebånd.

Buddanøtter får man kjøpt på de fleste hobbybutikker.

2 kommentarer:

  1. For noen LEKKERBITER :o)
    Her må jo fuglene fly "mann-av-huset" for å sikre seg plass i din hage - så mye snadder finner de ikke hvor som helst!
    Disse var supre, fikk veldig lyst til å lage slike, og med rødt bånd til oppheng.....<3
    Klem, Anne:)

    SvarSlett
  2. Å så flott, ja man skal huske på sin kjære små der ute ,))
    God du er ,))
    Titter forbi for å gi ett lite juleskribleri til deg fra meg ;)

    Jeg ønsker deg av hjerte alle de gode ting♥
    Nyt av julen & dens poesi, dufter & av harmoni
    Å tenk om litt vi pakker opp av hjertens glede
    - alt det skjønne julen har å gi!!
    Varme juleklemmer jeg sender deg fra meg, Anki
    ♥GOD JUL♥

    SvarSlett