Sider



Hei og velkommen hit!

Her kommer jeg til å legge ut bilder av mine prosjekter, hobby, oppussing, interiør, hage m.m.


søndag 20. mai 2012

Hage!!!

Etter betongkurset i dag måtte jeg jo handle litt på Hageland. Det ble litt ymse som vanlig. Thi, hi....
Ble flott vær i dag, litt utpå dagen. Fikk endelig funnet fram putene til hagemøblene!


Alle putene overvintrer i vakumposer.
Litt skrukkete var det så da måtte jeg fram med strykejernet. Siden det var så flott vær, sto jeg i hagen og strøyk!!! Thi, hi....


 Staudebedet har fått noen hvite dekorasjonskuler, kjøpt på Ikea for noen år siden.


Fant en rot i haugen min med drivved, og den kunne jo også få bo i bedet.


En gammel nostalgisk potte, fått av en kunde, har også fått plass i bedet. Den står litt på skakka, selv om det ikke synes så godt på bildet. Har plantet Lobelia i den. Når Lobelia'n blir litt større og blomstrer er det meningen at det liksom skal "renne" småblomster ut av potta.


En Lobelia fikk bo i kjerrehjulet også.


Har fått på duk og bark rundt rosebuskene som jeg plantet her om dagen. Gleder meg til de spirer og gror seg til. Jeg har plantet rosa Queen Elizabeth.


Eplettreet har fått fillelanterne. Et gammelt dynetrekk har blitt revet opp i fillestrimler og så festet i et gryteunderlag av tatersløyd. Og den gamle krakken er på plass. Ønsker meg et lite bord som kan stå sammen med krakken. Tenkte å flytte symaskinbordet ut, men det blir litt vell høyt, så får tenke ut en annen løsning!!!





Brudespirean blomstrer. I morgen skal jeg plukke en vase full!!!


Sambo har grillet grillsyd!!! Nam, nam... Årets første middag er spist på verandaen!!! Håper det blir mange fler.!!!


Litt ymse planter står i verandatrappa.


En gammel lita kaffekjele har fått besøk av en Lobelia.


Og denne plantet blomstrer snart. Og jeg har atter en gang glemt navnet på den.


Har begynt å legge litt heller i dag også, og angret masse, nok en gang, det er så innmari mye tyngre enn jeg tror, ikke første gangen liksom. Fikk lagt 3 digre heller i dag. Så får vi se om vi får lagt 3 til i morgen. 


Nesten ferdig med å male den gamle rulla som skal få stå ute i et bed.
Har kjøpt en nydelig lilla Clematis som skal få lov til å klatre på rulla. Men jeg trenger hjelp til å flytte rulla dit den skal stå først. Den veier jo et tonn.



Har du lyst på slik finish på terrakottapottene dine? Pensle på noe surt som f. eks kefir eller noe lignende og sett det ut. Da blir det slik etter en liten stund.

Synes jeg har fått gjort en hel masse i dag og veldig fornøyd med dagen. I morgen har jeg fri, og kanskje jeg orker å følge opp med en aktiv dag i hagen i morgen også!!!!


2 kommentarer: